Handelsvillkor

Allmänna Villkor

Allmän information

Adress till lager:
BullerBox ApS
HJ Holst väg 14B
2610 Rødovre
CVR-nr: 43529277

Laglig adress:
BullerBox ApS
Hjortevej 1
4690 Haslev

CVR-nr: 43529277

Har du frågor? Skriv gärna till - happy@bullerbox.dk

Produktinformation

På BullerShop.dk avslöjas produktens väsentliga egenskaper, för ytterligare information eller frågor om befintlig information kan ett e-postmeddelande skickas till BullerBox via happy@bullerbox.dk

Priser

Alla priser är dagspriser och gäller endast på beställningsdagen. Prisförändringar kan därför förekomma. Alla angivna priser inkluderar 25% moms.

Betalning

På BullerShop.dk kan köparen betala med Dankort, Master Card, Mastercard Debet/Kontant/Direct, Visa Electron, Visa, American Express och MobilePay. Vi tar inga kortavgifter.

Kontouppgifterna du anger vid köp av varor skickas direkt till PBS i krypterad form (SSL) som bara du och PBS kan läsa. Det är alltså ingen annan som ser eller lagrar informationen om dig.

Vid köp med Dankort eller kreditkort dras beloppet från ditt konto så snart varan skickas från BullerShop.dk.

Klagomål

BullerShop.dk ger konsumenter 2 års reklamationsrätt för tillverknings- och materialfel (brister) vid produktköp, enligt köplagen. Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller otillåtna ingrepp.

Fakturan ska uppvisas för BullerBox i samband med ansökan av reklamationen. Eventuella reklamationer på fel i levererade produkter ska göras efter att Köparen upptäckt felet till BullerBox inom skälig tid. I annat fall förlorar Köparen sin rätt att göra gällande felet.

Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid.

Vid fysisk skada på produkten, vänligen informera BullerBox om detta senast nästa arbetsdag efter mottagandet, eftersom detta underlättar din bevisbörda för att skadan uppstått under transporten.

Om ditt paket visar tecken på skada vid mottagandet, vänligen vägra att ta emot det eller låt posten uppge att paketet visade tecken på transportskador.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader.

Ange och visa på begäran vad felet består av.

Varan skickas till

BullerBox ApS
Vallensbækvej 44
2625 Vallensbæk

Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen. Vid fel i leveransen av varor, vänligen kontakta oss och skicka bilddokumentation, varefter vi skickar en returetikett så att du kan skicka tillbaka fel vara. Vi skickar rätt vara vid mottagandet.

Ingen ångerrätt

Leverans av varor som kan antas försämras eller snabbt bli inaktuella, Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.

Tar emot ditt paket

När du får ditt paket rekommenderar vi starkt att du kontrollerar om du har fått alla varor du beställt. Om du saknar något i din beställning hoppas vi att du kontaktar oss så snart som möjligt.

Om du får fel vara

I händelse av att du får en annan vara än den du beställt måste vi skicka tillbaka fel vara till vårt lager innan vi kan skicka rätt. Vi står självklart för returfrakten.

Friskrivningsklausul och garanti

Säljaren ansvarar inte för direkta eller indirekta förluster till följd av att de beställda varorna kommer för sent till Köparen, eller att de beställda varorna lider av fel, när förseningen eller defekterna beror på Köparens agerande eller underlåtenhet eller omständigheter utanför BullerBox kontroll, t.ex. krig, uppror, oroligheter, brand, statlig intervention, beslag, valutarestriktioner, arbetskonflikter av något slag, inklusive strejk och lockout, eller liknande.

BullerBox lämnar ingen oberoende garanti för de beställda varorna, och Köparen erhåller endast de garantier som tillverkaren utfärdar till Köparen.

Ångerrätt

Som konsument har du 60 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 60 dagar efter den dag du mottog din vara. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Om beställningen består av flera delar eller delar, löper ångerfristen ut 60 dagar efter den dag du får den sista delen eller delen.

Tidsfristen innebär att du har 60 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till happy@bullerbox.dk eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Hävning av del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Lämna tillbaka

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten. Om du inte hämtar ut ditt paket i paketbutiken och paketet returneras till oss står du själv för kostnaderna för att paketet returneras till oss.

Varor utan ångerrätt

Leverans av varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch,

Leverans av varor som kan antas försämras eller snabbt bli inaktuella,

Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.

Varans skick när du skickar tillbaka den

Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen.

Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.

Varan skickas till:

BullerBox ApS
Vallensbækvej 44
2625 Vallensbæk

Varor som returneras UFRANCO eller mot postförskott kommer inte att accepteras. För returer, använd GLS eller PostNord-paket. Eftersom det gör det möjligt att spåra varan om den skulle försvinna under returfrakten.

Du bör skicka varan ordentligt förpackad - tillsammans med en kopia av fakturan och vänligen skriv tydligt att du önskar utnyttja ångerrätten och att du därför önskar få tillbaka varans pris.

Du kan även ångra ditt köp genom att vägra att ta emot försändelsen, om du samtidigt meddelar oss om avbeställningen. Du står dock för kostnaderna för att skicka tillbaka varan till oss.

Dessa returregler gäller alla varor som säljs som distansförsäljning till privatpersoner – de gäller inte varor som säljs till företag. Originalfaktura ska alltid skickas med avbeställning.

Komma att ändras

BullerShop.dk förbehåller sig rätten att ändra och uppdatera de regler och villkor som gäller för denna webbplats. Det är därför viktigt att du håller dig uppdaterad om det har skett några förändringar.

Leveranstider

Om inte annat anges för den enskilda varan är förväntad leveranstid inom 10 dagar. I framtiden kommer vi dock att leverera från dag till dag.

Personuppgiftspolicy

Vi behöver följande information när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer. och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.

När du gör en beställning på BullerShop.dk vidarebefordrar vi information till fraktleverantören som ansvarar för att leverera din beställning.

Om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev, din e-postadress och ev ditt namn, din köphistorik och eventuella marknadsföringspreferenser som skickats till mailchimp, för att skicka nyhetsbrev och rikta marknadsföring.

Om du registrerar dig för nyhetsbrevet via pop-up på BullerShop.dk, skickas din data vidare till mailchimp. Skriftliga databehandlingsavtal finns med dessa externa partners.

Personuppgifterna registreras hos BullerBox ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar även med ett antal andra externa företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Personuppgiftsansvarig på BullerShop.dk är BullerBox ApS

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.

Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem.

Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: happy@bullerbox.dk

Tillgång till klagomål

Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta happy@bullerbox.dk. Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Namnhuset
Tullbod 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

För att kunna klaga måste den produkt eller tjänst som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK och max DKK 100 000. För klagomål på kläder och skor ska priset dock ha varit minst 720 DKK Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.

När du handlar på en e-märkt webbshop kan du få ditt ärende behandlat gratis – oavsett storleken på beloppet. Läs mer här.

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr

Missbruk:

Missbruk av BullerShop.dk kommer att resultera i en polisanmälan.

Länkar:

PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Konsumentrådet
den danska konsumentstyrelsen
Den danska konsumentstyrelsen - med betygsbok över nätbutiker
Konsumentrådet
Konsumentinformation

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 13/10/2022

Standard avbokningsformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)

Till:

BullerBox ApS
Vallensbækvej 44
2625 Vallensbæk

E-post: happy@bullerbox.dk

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________

Beställde den: _______________________________ Fick den: _______________________________

Konsumentens namn: ________________________________________________________________________________

Konsumentens adress: __________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: ____________________________________ Datum: _________________

(endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)